Velük már dolgoztunk:

Velük már dolgoztunk: Kiscsillag, Dub Pistols (UK), Boban Markovic (SRB), Török Ádám és a Mini, Bikini, Keresztes Ildikó, Kaukázus, Elefánt, Gumicsizma Punk Zenekar, Bognár Szilvia, Ladánybene 27, Auth Csilla, Kárpátia, Neo, Iron Cats, Hooligans, Irie Maffia, Tóth Vera, Korda György, Magna Cum Laude, Áldás, Varga Miklós, Détár Enikő, ByeAlex, Koós Réka, Ocho Macho, Vágtázó Csodaszarvas, Anna and the Barbies, Odett, Heaven Street Seven, Rúzsa Magdi, New Level Empire, The RFP, Majsai Gábor, Soulwave, Mokka, Magashegyi Underground, Hungária, Edda, Aradszky László, Karak, Csík Zenekar, Vágtázó Halottkémek, Anima Sound System, Tátrai Band, Ed Rush (UK), Fésűs Nelly, Tizenhét, !Deladap (AT), Marót Viki és a Nova Kultúr Zenekar, Fásy Ádám, Pokolgép, Folkfree, Koós János, Ladinek Judit, Ismerős Arcok, La Familia (FR), Kormorán, Nótár Mary, Lord, Balkan Fanatic, Jamie Winchester, Pál Utcai Fiúk, Niki Amaruq, Barabonto, Herczku Ágnes, Ossian, Harcsa Veronika, Vida Rock Band, Európa Kiadó, Márk, Fiesta, Vad Fruttik, Danics Dóra, Sipőcz Rock Band, Galaxy, Szatmári Juli, Karak, Soulution, Stone Desert, RFP, Russkaja (AT), Deák Bill Gyula, Palcsó Tamás, Omnia (NL), Desperado, Romantik, Sharon, Erik Sumo Band, Republic, Pa-Dö-Dő, Babayaga, Perfect (SK), Sear Bliss, Tohu-Bohu, Kispál és a Borz, The Moog, Péterfy Bori és a Love Band, Mario, Sebestyén Márta, Maggie, Hevesi Tamás, Zagar, Firkin, Quimby, Hiperkarma, 30Y, Punnany Massif, Besh o DroM, Alvin és a Mókusok, AVD, Kerekes Band, Akkezdet Phiai, Vásáry André, Wolf Kati, Ghymes, Kistehén Tánczenekar, Colorstar, Intim Torna Illegál, Beat Dis, Groovehouse, Copy Con, Lovasi András, Echo of Dalriada, Örökség, Hétrét, Sic Transit Gloria Mundi, Cimbaliband, Napra, Bin Jip, Palmetta, Janicsák Veca...

2013. december 14., szombat

3+1 tényező, ami elrontja a zenész buliját

Alapszabály, hogy a koncert akkor jó, ha a zenekar jól érzi magát. Aki arra adja a fejét, hogy zenél, jobb, ha felkészül a folyamatos alkalmazkodásra és a helyzetek néha improvizált megoldására. Mégis, tiszta sor, egyszerű a logika: amíg az sem érzi magát hangulatban, aki a színpadon van, addig nem lehet elvárni tőle, hogy másokat jó hangulatba hozzon. 


Mindennek azonban nagyon könnyű keresztbe tenni, lássuk hát a "jól bevált" módszereket!


  1. A zenekar nem azt kapja, amit kért
    Shure mikrofonról volt szó, erre a kezedbe nyomnak valami ötezer forintos játékszert? Megegyeztetek, hogy hány monitorra lesz szükség, mégis annak a fele van a színpadon? Nem éppen az ideális kezdet, és sajnos már az első percektől rosszul indul az este. Lehet alkudozni meg keresni a megegyezést, de az biztos, hogy ettől a zenészek nem érzik megtiszteltetve magukat.
  2. A süket hangtechnikus
    Volt már ilyen a történelem során: az ismert banda hozott saját hangmérnököt, akit beállított a keverőpult mögé. Elindult a buli, úgy szólt, mint a világháború, a sírás szélén álltunk, amikor a zenészek maguk lejöttek a színpadról elzavarni a saját emberüket, és mégiscsak tőlünk kértek technikust.
    Manapság nagy menőség keverőpult mögött állni és összevont szemöldökkel tekergetni a gombokat, a legtöbben csak ezt látják a szakmából. A született érzék, a sok éves gyakorlat, a keverőpult alapos ismerete, a folyamatos tanulás bizony nem a nagyvilág előtt zajlik, hanem hosszú munkával születik meg, és eredményez végül erőteljes, de tiszta hangzást.
  3. Az ember, aki ott sem volt
    Van rosszabb a botfülű hangtechnikusnál: az amelyik ott sincs. Beállna a zenekar, fogy az idő, temérdek feladat van még, de a technikusokat az Interpollal kell kerestetni, mert sehol senki a láthatáron. A végére pedig marad a rohanás és az összecsapott félmunka.
+1 A mindent vivő: nem hallom magam!
... Vagy a társaim. Erről nem lehet eleget papolni. A szabályt az is könnyen megérti, aki még sosem játszott színpadon, elég arra gondolni, amikor fülhallgatóval a fejünkön üvöltve kommunikálunk, vagy hamisan éneklünk. Többszereplős feladványnál pedig ott van még a banda többi része, akikhez alkalmazkodni kell, akikkel együtt adunk elő valamit, ha pedig a gitáros nem hallja az énekest, vagy az énekes saját magát vagy a basszusgitárt, annak lehet az eredménye szétesett hangzás vagy túlüvöltött ének, hogy csak a leghétköznapibbakat említsük. Igen, segíthet ezen a koncert közbeni hadonászás a keverőpult felé, na de ha mindezt kombináljuk a 2. és 3. pontokkal...

És hogy fair legyen a játék: azért lássuk be, vannak olyan zenészi viselkedésminták is, amitől pedig a hangosítók borulnak ki. Ha elég bátrak leszünk, megírjuk majd ezeket is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése